– wymień jej członków,
Rodzina, o której mowa w przeczytanym fragmencie utworu składa się z babci, mamy i trojga dzieci.
– przedstaw jej sytuację materialną,
Sytuacja materialna rodziny, o której mowa w przeczytanym fragmencie utworu, jest trudna, gdyż mają ogromne problemy finansowe.
– omów problemy tej rodziny,
Problemem rodziny, o której mowa w przeczytanym fragmencie utworu, jest sytuacja materialna, ponadto rodzina mierzy się z trudnościami związanymi z zapewnieniem opieki Jaśkowi – niepełnosprawnemu chłopcu,
– powiedz, w jaki sposób bohaterowie wspólnie spędzają czas,
Rodzina, o której mowa w przeczytanym fragmencie utworu, spędza wspólnie czas, grając w karty, układając puzzle czy słuchając opowieści babci.
– opowiedz o więzach łączących rodzinę,
Rodzinę, o której mowa w przeczytanym fragmencie utworu, łączą silne więzy. Widać to nie tylko po relacji mamy z dziećmi, ale również po relacji Kasi z młodszym rodzeństwem,
– opisz, jak jest traktowany autystyczny chłopiec przez pozostałych członków rodziny,
Autystyczny chłopiec jest traktowany bardzo dobrze przez swoją rodzinę. Jego bliscy dbają o jego komfort psychiczny i fizyczny.
– powiedz, co – według ciebie – pomaga rodzinie przezwyciężyć trudności.
Rodzinie, o której mowa w przeczytanym fragmencie utworu, trudności przezwyciężyć pomaga fakt, że bardzo się kochają i mogą na siebie liczyć.
Przeczytanie tekstu ułatwi odpowiedź na pytania zawarte w poleceniu.