Przykładowy fragment artykułu prasowego:
(…) WołodymyrZełenski „zaproponował” w czwartek premierowi zmianę na stanowisku ministra kultury, a także wskazał, że środków na projekty nie związane bezpośrednio z obroną kraju i wojną należy w jak największym stopniu poszukiwać poza budżetem.
Tkaczenko był krytykowany m.in. za planowane duże wydatki (500 mln hrywien, równowartość ok. 54 mln zł) na projekt Muzeum Hołodomoru (Wielkiego Głodu).
Minister argumentował w czwartek, że „zarówno prywatne, jak i budżetowe wydatki na kulturę w czasie wojny są nie mniej ważne niż środki na drony, bo kultura jest tarczą tożsamości i granic”.
W tekście znajdziemy przesłanie, które wykazuje cechę subiektywną: „WołodymyrZełenski „zaproponował” w czwartek premierowi zmianę na stanowisku ministra kultury(…)”.
Mimo to, tekst w całości przedstawia rzeczywiste wydarzenia i ma charakter informacyjny.
Kiedy mamy problem z odróżnieniem, jaki ma charakter dany tekst, warto sprawdzić temat
w innych źródłach i porównać teksty ze sobą, aby móc ocenić informacyjność przekazu.