Prasa | Radio | Telewizja | Internet | Media społecznościowe |
a), b), g) | a), d), e), g) | a), e), f), g) | b), f), h), i), j) | b), c), f), h), i), j). g) |
Prasa należy do medium, które jest tworzone przez profesjonalnych dziennikarzy – wymagany jest odpowiedni styl i forma pisanych artykułów. Dużym plusem jest w przeciwieństwie do mediów ulotnych jest fakt, że do kupionej raz gazety możesz w każdej chwili wrócić.
Radio również jest tworzone przez profesjonalnych dziennikarzy. To, co wyróżnia radio to forma przekazu, która umożliwia odbiorcom wykonywanie innych czynności podczas odbioru – tzw. radio towarzyszące. Jednakże, do radia i tego, co zostało wypowiedziane jest ciężko wrócić, nie da się cofnąć, odsłuchać ponownie, gdyż radio pracuje na żywo ze swoim przekazem do słuchaczy.
Telewizja również wymaga specyficznych kompetencji, które pozwolą na wykonywanie działań dziennikarskich. Zawiera tzw. ulotne treści, ale był jednym z pierwszych mediów, które zaczął oferować atrakcyjny przekaz, dzięki technice emisji obrazu.
Internet daje możliwość wielokrotnego sięgania do zawartych treści. Nie jest również medium, które wymaga wyjątkowo twardych kompetencji, jest dość łatwe w obsłudze. Oferuje atrakcyjny przekaz i bardzo szybko reaguje na wydarzenia między innymi dlatego,
że internauci współtworzą przekaz i dzielą się na bieżąco różnymi informacjami, np. dotyczącymi utrudnień na drogach z powodu trudnych warunków pogodowych, czy wypadku.
Media społecznościowe gromadzą nieograniczoną ilość wiadomości. Daje również możliwość współtworzenia przekazu. Może być tworzone bez posiadania twardych kompetencji.