1. Uczniowie przyłożyli początek skali linijki do początku krawędzi pudełka mniej dokładnie lub bardziej dokładnie.
2. Uczniowie patrzyli na skalę przyrządu pod różnymi kątami.
4. Uczniowie odkształcili pudełko w czasie pomiaru.
5. Linijki mogły być niejednakowo wyskalowane.
Należy pamiętać, iż każdy pomiar jest obarczony niepewnością, wynikającą z dokładności przyrządu. Jeśli zatem wyniki były podane z dokładnością do
, to jedna z niepewności (w tym zadaniu jedyna) pochodzi właśnie od podziałki, i wynosi
. Musisz to uwzględnić dlatego, iż przy dokonywaniu pomiaru ludzie mogą popełnić ludzkie błędy, np. źle przyłożyć przyrząd, czy patrzeć przy każdym pomiarze pod innym kątem. Odkształcenie pudełka zmienia jego wymiary, wpłynie zatem na pomiar długości. Różnica w wyskalowaniu może również występować, jednakże nie jest to czynnik zależny od wykonującego pomiary.