t1 = t2=t3 = 20 s
s1 = 2 wagony (lokomotywa + wagon)
s2 = 6 wagonów
s3 = 10 wagonów
2 wagony ∙ 20 s; 6 wagonów ∙ 20 s; 10 wagonów ∙ 20 s
1 wagon ∙ 20 s; 3 wagony ∙ 20 s; 5 wagonów ∙ 20 s
1:3:5
Odp.: Stosunek kolejnych odcinków drogi jest jak kolejne liczy nieparzyste, co oznacza, iż jest możliwe, aby ruch składu towarowego ruszył od pierwszej minuty ruchem jednostajnie przyspieszonym.
Ilości wagonów przyjmujemy jako wartość odcinków drogi. Znając te długości i czas, w jaki je przebyto, sprawdzamy, czy zależności między nimi odpowiadają zależnościom w ruchu jednostajnie przyspieszonym, tj. czy odcinki drogi pokonywane w ruchu jednostajnie przyspieszonym z zerową prędkością początkową w kolejnych jednakowych przedziałach czasu mają się do siebie jak kolejne liczby nieparzyste. Warunek ten jest spełniony, zatem wykazaliśmy, że ruch pociągu w pierwszej minucie jest ruchem jednostajnie przyspieszonym.