Niemożliwy – nie z przymiotnikami piszemy oddzielnie
Nieposłuszeństwo – nie z rzeczownikami piszemy łącznie
Nie przeszkadzaj −nie z czasownikami piszemy oddzielnie
Niedobrze – nie z przysłówkami piszemy łącznie
Niepoprawny −nie z przymiotnikami piszemy oddzielnie
Nie rozrabiaj – nie z czasownikami piszemy oddzielnie
Niechętnie – nie z przysłówkami piszemy oddzielnie
Nieporozumienie – nie z rzeczownikami piszemy oddzielnie
Pani Barbaro, pani syn jest niemożliwy. Wykazuje się nieposłuszeństwem wobec nauczycieli. Pani od biologii powtarza mu „Bartek, nie przeszkadzaj na lekcji”, a on dalej robi swoje. Niedobrze zachowuje się również na przerwach. Jego zachowanie wobec innych uczniów jest niepoprawne. Przepycha się, jest niemiły dla innych. Kiedy nauczyciel dyżurujący na korytarzu prosi go, żeby nie rozrabiał. Niechętnie odchodzi i płata figle w innych częściach szkoły. Jego pozytywne opinie z poprzedniej szkoły to chyba jakieś nieporozumienie.
Twoim zadaniem jest wyjaśnienie pisowni podanych w ramce wyrazów. Następnie użyj ich do napisania kilkuzdaniowego tekstu pt. „Ocena ze sprawowania”, w którym opiszesz i ocenisz wykreowany przez ciebie rodzaj zachowania.