W tym ćwiczeniu musisz napisać artykuł problemowy na temat ściągania w Twojej szkole. Wykorzystaj poniższą mapę myśli jako bazę do researchu.
Przeanalizuj problemy dotyczące tematu. Jaka jest skala zjawiska ściągania w Polsce – znajdź statystyki i badania. Osobiste skutki ściągania. Jakie są skutki ściągania w naszej szkole?
Przeprowadź research. Ustal fakty i zbierz opinie: opinie nauczycieli. Czy sami ściągali, gdy byli uczniami? Ocena zjawiska przez innych uczniów – wywiad. Sprawdź temat w literaturze. Starannie opisz źródło.
Ustal, kto jest adresatem artykułu. Użyj właściwego stylu wypowiedzi.
Uporządkuj materiały. Wybierz dane, które wspierają, to co chcesz przekazać: definicja ściągania, ściąganie a współpraca i pomaganie.
Zredaguj wstępną wersję lidu, śródtytułów i tytułu. Zaplanuj puentę.
We wstępie – wprowadź pojęcia kluczowe do tematu: ściąganie w szkole
W rozwinięciu – przedstaw zjawiska, zaprezentuj argumenty. Przedstaw opinie uczniów, nauczycieli i ekspertów. Zwróć uwagę na racje i kontrowersje. Twój tekst musi być wielostronny.
W zakończeniu – przypomnij główną myśl tekstu. Odnieś się do postawionych pytań. Możesz zadać nowe pytania, dając pole do dalszych rozważań.
W procesie researchu musisz ustalić fakty i zebrać opinie. Przeprowadź wywiady lub ankiety. Szukaj informacji w na stronach internetowych, czasopismach i książkach.
Zadanie 1
71Zadanie 2.
72Zadanie 3.
73Zadanie 4.
73Zadanie 5.
73Zadanie 1.
89Zadanie 2.
90Zadanie 3.
90Zadanie 4.
91Ćwiczenie 1.
101Ćwiczenie 2.
101Ćwiczenie 4.
101Ćwiczenie 9.
111