Czy tego typu zachowanie w czasie rozmowy jest etyczne? Dlaczego?
Nieetyczne w czasie rozmowy jest ironizowanie czy też manipulacja informacjami. Nie należy przerywać nadawcy ani podnosić głosu, gdy rozmówca z nami się nie zgadza. Nie należy również naciskać nadawcy w sposób, który zmusza go do powiedzenia o tym, czego nie chce. Nie można go lekceważyć. Niedopuszczalne jest przerywanie rozmówcy w jakiejkolwiek sytuacji ani szantażowanie go. Wszystkie powyższe zachowania okazują brak szacunku wobec nadawcy oraz mogą krzywdzić osobę, z którą rozmawiamy. Etyczne natomiast jest mówienie prawdy i uważne słuchanie, szanowanie nadawcy, nawet gdy nie zgadzamy się z jego wypłaty. Dopytywanie się, jeżeli ewentualnie czegoś nie zrozumiemy, ale bez przerywania nadawania.
Etyczne zachowanie w czasie rozmowy polega na tym, że nie krzywdzimy swojego odbiorcy ani zachowaniem, ani słowem.
Ćwiczenie 3.
265Ćwiczenie 4.
267