– Lepisz z kolegą bałwana.
Razem z kolegą toczymy dwie kule (każdy osobną kulę). Po chwili zbliżamy się z nimi do siebie. Jeden z nas kładzie tę mniejszą kulę na większą. Dekorujemy wspólnie bałwana.
– Gracie w tenisa.
Rekwizyty: paletki do tenisa. Razem z kolegą lub koleżanką bierzemy paletki do tenisa. Jedno z nas udaje, że serwuje piłkę. Druga osoba ją „odbija”.
– Podchodzisz i próbujesz się pogodzić z kimś, kto się na ciebie obraził.
Podchodzisz do odwróconej tyłem do ciebie osoby i próbujesz do niej „zagadać”. Ona odwraca się twarzą do ciebie. Kontynuujesz swoją wypowiedź, w której ją przepraszasz.
– Fotografujesz swoich kolegów.
Prosisz swoich kolegów, żeby się ustawili do zdjęcia. Mówisz im, jak mają stanąć, żeby każdego z nich było widać w kadrze. Wyciągasz telefon komórkowy i robisz im zdjęcie.
– Jedno z was kroi tort i częstuje przyjaciół.
Wyobraźcie sobie, że na szkolnej ławce znajduje się tort urodzinowy. Wybrany przez was „jubilat” podejdzie do niego i zacznie go „kroić”. „Pokrojone” kawałki będzie przekazywał każdemu z was.
Waszym zadaniem jest opracowanie ruchu scenicznego. Jest to opis zachowania aktorów na scenie, który mówi o ich gestach, sposobie poruszania się. Aby to zrobić, zastanówcie się jak, w życiu codziennym, wyglądają podane czynności. Następnie napiszcie, co po kolei zrobicie, jakie ruchy wykonacie, kto do kogo podejdzie. Opiszcie również jakich rekwizytów użyjecie. Wykorzystajcie to, co znajduje się w zasięgu ręki oraz własną wyobraźnię.