Zadanie

Zapiszcie na kartce lub tablicy jak największą ilość połączeń przymiotnika z rzeczownikiem, które mają związek z pogodą, na przykład: „burzowa chmura”. Usiądźcie w kole. Osoba, która zaczyna ćwiczenie, wybiera jedno połączenie i głośno je mówi w mianowniku. Rzuca piłeczkę do uczestnika, jednocześnie mówiąc jego imię. Osoba, która posiada piłkę, wymawia to samo połączenie w formie kolejnego przypadku. Ćwiczenie trwa do czasu odmiany każdego związku przez przypadki.

Rozwiązanie

Wyjaśnienie

Zadania z tego działu
W domu. Nie tylko w kuchni
188
„W kuchni państwa Pączków”. Pisownia wyrazów zakończonych na „–ów”, „-ówka”, „-ówna”
190
„Co robi dzidziuś w kałuży?”. Pisownia wyrazu z „u”
194
„W pokoju dzieci”. Odmienne i nieodmienne części mowy
196
Cecylka – kuchenna czarodziejka
198
„Kotlety Pawła”. Części mowy – przymiotnik
208
„Jaki to był dzień?”. Części mowy – przymiotnik
208