Niestety nie możemy podać Ci gotowego rozwiązania, ponieważ to zadanie indywidualne i grupowe. Podążanie za podpowiedziami pomoże Ci samodzielnie napisać rozwiązanie. Jesteśmy pewni, że dasz sobie radę! Powodzenia! J
Grupa I – argumenty rzeczowe i logiczne:
– prawdziwe i konkretne argumenty potwierdzające słuszność tezy;
– mają formę dowodu;
– pozbawione są wątpliwości;
– dzięki nim wypowiedź jest przekonująca;
– mogą zawierać dane statystyczne, wyniki badań, cytaty;
– analogie – wnioskowanie z podobieństw;
– indukcja – zgromadzenie faktów i ich uogólnienie, konkluzja;
– dedukcja – rozumowanie od ogółu do szczegółu.
– dylemat – wybór pomiędzy dwoma stanowiskami o przeciwnym charakterze.
Grupa II – argumenty emocjonalne:
– odwoływanie się do uczuć;
– argumentacja budowana na emocjach, np. sympatii, lęku, litości, niechęci;
– słabszy sposób argumentowania, który łatwiej podważyć.
W argumentach możesz odwołać się do:
– zalet mediów społecznościowych, np. podtrzymywanie kontaktów z rodziną, poznawanie nowych osób, dzielenie się swoimi pasjami;
– wad mediów społecznościowych, np. nieuzasadnione negatywne komentarze, hejt;
– szeroki zasięg mediów społecznościowych;
– możliwość trafienia z komunikatem do dużej grupy odbiorców;
– możliwość dotarcia do konkretnej grupy społecznej (grupy tematyczne i społecznościowe);
– bycia dobrym wzorem do naśladowania;
– promowania i znajdowania wartościowych treści;
– możliwość zaangażowania społecznego.
W tym zadaniu musisz się zastanowić, czy media społecznościowe sprawdzają się do zamieszczania pozytywnych komunikatów. Jakiego rodzaju informacje to mogą być, jaki jest cel ich zamieszczenia, z jakie reakcje wywołują. W zależności od tego, do jakiej grupy zostałeś przydzielony, swoje argumenty opracuj w formie rzeczowej i logicznej (oparte na faktach, pewne) lub emocjonalnej (odwołujące i wykorzystujące emocje).