– Możesz napisać na przykład o nieśmiałym chłopcu, który chciał wybrać się na bal.
– Niedobra macocha uważała, że to ogromny nietakt.
– Wyśmiewała chłopca, mówiąc, że jest niezdarny.
– Chłopcu było z tym faktem bardzo niewesoło, jednak zdecydował się pójść.
– Założył maskę, aby nikt go nie poznał.
– Na bal wybrała się też macocha.
– Wszyscy wyśmiewali ją, ponieważ wszyscy mieli piękne kostiumy, ona natomiast się nie przebrała.
– W tym czasie chłopiec bawił się w najlepsze, niezbyt przejmując się obecnością macochy – zza maski nie było go przecież widać.
– Nie chciał też jej zbytnio niepokoić, dlatego nie dołączył do tłumu śmiejących się z niej gości.
– Kobieta, sama będąc wyśmianą, zrozumiała jak dużą krzywdę wyrządziła mu, drwiąc z niego.
– Po powrocie do domu przeprosiła chłopca i od tego czasu stali się przyjaciółmi.
Słowa wymienione w tekście możesz wyodrębnić, np. podkreślając je w treści zadania, co ułatwi ci utrwalenie je w pamięci i będzie ci przypominało o ich poprawnej pisowni zawsze wtedy, gdy wrócisz do zapisanego w zeszycie opowiadania.