Oblicz pola całych figur za pomocą wzorów na pola kwadratu, trapezu oraz trójkąta. Bok jednej kratki ma długość 1. Następnie zastanów się, które miejsca należy zamalować, aby pole pod figurą zgadzało się z zamalowanym.
Pole całego kwadratu to 36. Aby obszar był mniejszy o 4π, zamaluj całą figurę poza kołem o promieniu 2 (którego pole to 22π = 4π).
Pole całej figury jest równe 30, więc musisz pomniejszyć je o π. Zamaluj w związku z tym cały obszar figury poza kołem o polu równym π (czyli kołem o promieniu 1).
Pole trójkąta jest równe 21, więc musisz zamalować cały trójkąt poza 1 kratką oraz kołem o polu równym π/4, czyli kołem o promieniu równym ½ π.
Pole trapezu jest równe 24, więc by otrzymać pole równe 22 musisz zamalować trapez bez 2 kratek (każda o polu 1). Aby pomniejszyć pole o 2π, najlepiej jeśli zamalujesz obszar pomniejszony o 2 koła o polu równym π (czyli dwa koła o promieniu równym 1).