Pełne koło ma pole 9π, a kratka ma pole 1. Musisz zastanowić się, jaką jego częścią będzie wartość podana pod każdym z okręgów.
W tym przypadku od pełnego pola koła musisz odjąć pole równe 4. Najlepszym pomysłem będzie więc zamalowanie pola całego koła bez kwadratu o boku 2 (jego pole to 4).
2,25π to ćwiartka 9π, więc wystarczy, że zamaluejsz ¼ część tego koła.
Jako, że pole całego koła to 9π, musisz zamalować obszar o π mniejszy. Najlepiej będzie, jeśli zamalujesz obszar całego koła bez koła o polu π (czyli koła o promieniu 1).
Zauważ, że pole połowy koła to 4,5π. Do tego musisz dodać pole 0,5π oraz odjąć pole 1. W związku z tym zamaluj pół koła, ale bez jednej kratki (jej pole to 1) oraz w innej części okręgu zamaluj 2 okręgi, którego średnica to 1 (promień – ½).