Nazwa szkoły | Akademia Weltona |
Prowadzący lekcję | John Keating – nauczyciel języka angielskiego |
Przebieg zajęć | 1. Wejście uczniów do sali i oczekiwanie w milczeniu na rozpoczęcie zajęć.2. Przechadzanie się nauczyciela po klasie i przypatrywanie się twarzom uczniów.3. Wskoczenie nauczyciela na biurko i wyrecytowanie słów Walta Whitmana.4. Wyznanie nauczyciela, iż jest byłym uczniem Akademii Weltona.5. Wyjście z zaskoczonymi uczniami do Sali Reprezentacyjnej.6. Odczytanie fragmentu wiersza.7. Rozmowa na temat łacińskiego aforyzmu carpe diem.8. Obserwacja fotografii dawnych uczniów szkoły.9. Refleksja nad przemijaniem.10. Dzielenie się wychowanków wrażeniami po zakończonej lekcji. |
Atmosfera w klasie | Uczniowie byli zaskoczeni postawą nauczyciela. Niektórzy uczniowie wręcz nie rozumieli jego działań. Atmosfera w trakcie lekcji była napięta, gdyż uczniowie czuli się niepewnie. |
Ocena lekcji przez uczniów | Dla uczniów lekcje z Keatingiem były zaskakującą i miłą odmianą. |
Ocena lekcji z punktu widzenia dyrektora tradycyjnej szkoły | Dyrektor zwróci na pewno uwagę na fakt, że niekonwencjonalne metody nie powinny mieć miejsca na uczelni, którarealizuje tradycyjne wzorce |
Twoja ocena lekcji | Uważam, że takie lekcje są zdecydowanie bardziej wartościowe niż te, do których wszyscy są już przyzwyczajeni. |