pełen obraz – 3. plan ogólny
lekkie zbliżenie – 2. półzbliżenie
zbliżenie na postać od kolan w górę i okoliczną scenerię – 4. plan pełny
zbliżenie na postać od pasa w górę i to, co jest za nią – 1. plan amerykański
zbliżenie na twarz postaci – 5. zbliżenie
zbliżenie na muchomora – 6. detal
Plan amerykański – rodzaj planu filmowego polegający na pokazaniu postaci ludzkiej od wysokości nieco powyżej kolan do miejsca tuż nad głową.
Półzbliżenie – jeden z rodzajów „bliskich” planów filmowych. Ukazuje popiersie postaci ludzkiej, jej mimikę, gestykulację, emocje. Tło jest prawie niewidoczne, zdecydowanie podrzędne wobec postaci. W tym planie można zmieścić najwyżej trzy osoby.
Plan ogólny – rodzaj planu filmowego opierający się na pokazaniu miejsca akcji wraz z sylwetkami ludzkimi, niezbyt odległymi. Plan taki służy przede wszystkim nakreśleniu sposobu, w jaki jednostka powiązana jest ze swoim otoczeniem. Część źródeł utożsamia plan ogólny z planem totalnym.
Plan pełny – rodzaj planu filmowego polegający na pokazaniu całej postaci wypełniającej kadr. Pozwala rozpoznać postać, zidentyfikować czynności przez nią wykonywane.
Zbliżenie – jeden z bliskich planów filmowych. Twarz człowieka lub inny obiekt zajmuje większą część kadru. Ukazuje stan psychiki i emocje postaci. Za wynalazcę zbliżenia długo uważano Davida W.