Uzupełnij w zeszycie tabelę informacyjną o analizowanym utworze.
tytuł utworu | bohater | cechy bohatera | pouczenie(morał) | sposóbzapisu |
„Kruk i lis” | kruk, lis | lis – chytry, kruk – pyszny | Nie można słuchać wszystkich, którzy prawią komplementy, ponieważ nie są szczerzy | wiersz |
„Lis i kozieł” | lis, kozieł | lis – sprytkozieł – naiwność | Przemyśl dobrze każdą swoją decyzję | wiersz |
„Trzcina i oliwka” | trzcina, oliwka | trzcina – odpornośćoliwka – nadmierna pewność siebie | Nie wyciągaj pochopnych wniosków z sytuacji w życiu | proza |
Pszczoła i szerszeń | pszczołaszerszeń | Pszczoła – pokoraSzerszeń – pogarda | Pomoc innym jest lepsza niż wyśmiewanie | wiersz |
Zadanie 7.
209Zadanie 1.
214Zadanie 2.
215Zadanie wstępne 1.
218Zadanie 1.
219Zadanie 3.
219Zadanie 4.
220Zadanie 4.
222Zadanie 1.
226Zadanie 1.
227Zadanie 2.
228Zadanie 3.
228Zadanie 2.
235Zadanie 3.
235Zadanie 2.
237Zadanie 5.
237Zadanie 5.
250Zadanie 5.
254Zadanie 2.
260Zadanie wstępne 1.
262Zadanie 4.
264Zadanie 5.
267Zadanie 2.
270Zadanie 6.
271Zadanie 2.
273Zadanie 3.
276Zadanie 2.
284Zadanie 3.
284Zadanie wstępne 1.
285Zadanie 2.
287Zadanie 2.
290Zadanie 4.
290Zadanie 2.
292Zadanie 1.
295Zadanie wstępne 2.
295Zadanie 4.
300Zadanie 1.
302Zadanie 2.
302Zadanie 1.
314Zadanie 2.
314Zadanie 4.
317Zadanie 1.
320Zadanie 1.
321Zadanie 7.
327Zadanie 10.
327