s. 306 (Spectre) – film sensacyjny: para bohaterów ucieka, mężczyzna ma broń, w tle leży mężczyzna, kadr pełen napięcia.
s. 307 (Titanic) – dramat filmowy: osoby ze zdjęcia wydają się szczęśliwe i zakochane.
s. 308 (Casablanca) – melodramat: zbliżenie, para patrzy sobie w oczy, ale na ich twarzach widać smutek.
s. 308 (W samo południe) – western: w kadrze samotny szeryf
s. 308 (Jeszcze wyżej) – komedia: niecodzienna sytuacja wywołująca śmiech.
s. 309 (Ptaki) – thriller: zbliżenie, kontrast – czerń ptaków z oświetlona i przerażona twarz kobiety.
s. 309 (Matrix) – film science fiction: bohater w niewyjaśniony sposób zatrzymuje kule w locie.
s. 309 (Frankenstein) – horror: zbliżenie przerażającej twarzy, groza spotęgowana oświetleniem
s. 310 (Monty Python i Święty Graal) – komedia: połączenie elementów historycznych i fantastycznych, element zaskoczenia – karykaturalny olbrzym.
Każdy z kadrów jest na tyle charakterystyczny, że dokładna analiza pozwala na odgadnięcie gatunku filmowego.