Przykładowe rozwiązanie: Myślę, że powodem powstania takiej techniki była próba wykorzystania czasu, gdy śpimy. Ludzie chcieli sprawdzić, czy tak jak ucząc się w dzień, można nauczyć się w nocy, śpiąc. Kolejnym powodem mogło być to, że ktoś zapamiętał jakąś informację, śpiąc, więc inni chcieli wykorzystać tę zależność. Z emocjonalnego punktu widzenia ludzie po prostu chcieli poczuć się lepsi, wiedzieć więcej i wykorzystać „marnowany” czas spania na pożyteczną naukę.
W tym zadaniu zastanów się, co doprowadziło do powstania przedstawionej metody. Uargumentuj swoją opinię. Odnieś się do logiki. Czy jest sensowne wytłumaczenie tej metody? Jak ludzie ją sobie wyjaśniali? Odwołaj się także do doświadczeń. Dlaczego ludzie uznali, że można się nauczyć czegoś przez sen? Co było przyczyną? Odnieś się także od uczuć. Jak myślisz, jakie emocje sprzyjały powstaniu takiej metody?