Korzystając z drugiej ilustracji, przedstaw na dwa różne sposoby to, co wydarzyło się w szałasie.
Sposób 1 – w imieniu jednego z chłopców: Siedziałem w szałasie i rozmawiałem o tym, co robić. Obawiałem się, że deszcz nie minie. Ale reszta nie chciała dać satysfakcji dziewczynom, że wyjdziemy. Martwiłem się co dalej, jednak postanowiliśmy zostać i czekać.
Sposób 2 – w imieniu całej grupy chłopców: Siedzieliśmy w szałasie i rozmawialiśmy o tym, co robić. Obawialiśmy się, że deszcz nie minie. Ale reszta nie chciała dać satysfakcji dziewczynom, że wyjdziemy. Martwiliśmy się co dalej, jednak postanowiliśmy zostać i czekać.
Na pytania: co robi? co się z nim dzieje? odpowiada czasownik.
Zadanie 2.
219Zadanie 3.
219Zadanie 3.
221Zadanie 3.
226Zadanie 5.
227Zadanie 3.
229Zadanie 3.
232Zadanie 1.
237Zadanie 2.
253Zadanie 3.
254Zadanie 2.
259Zadanie 4.
259Zadanie 1.
261Zadanie 2.
262Zadanie 2.
264Zadanie 2.
270Zadanie 4.
270Zadanie 3.
277Zadanie 4.
277Zadanie 3.
281Zadanie 4.
281Zadanie 2.
292Zadanie 5.
298Zadanie 6.
298Zadanie 1.
300Zadanie 2.
300