Przykładowe rozwiązanie:
Najpierw w szkole pojawiła się nowa nauczycielka, która kazała mówić na siebie Magi Mag.
Nowa pani powiedziała, że potrafi rzucać zaklęcia i zajrzała przez okno, gdzie znajdowało się boisko pełne liści. Następnie nauczycielka poprosiła uczniów o narysowanie boiska szkolnego. Po pewnym czasie poprosiła o oddanie rysunków i wybrała najlepszy z nich. Potem kazała zamknąć uczniom oczy. Gdy dzieci otworzyły oczy, nad wybranym obrazkiem unosiła się para, a w dolnym roku leżała sterta liści. Na koniec dzieci podbiegły do okna i zobaczyły, że wszystkie liście zniknęły z boiska.
Plan utworu ułatwia opowiadanie fabuły danej historii. Podczas opowiadania zerkamy na poszczególne punkty planu i rozwijamy je. Zastosowanie takich określeń, jak najpierw, potem, po pewnym czasie, następnie, na koniec sprawia, że nasze opowiadanie jest spójne i logiczne.