W tym zadaniu powinieneś odpowiedzieć, na podstawie jakiej idei stworzony został wiersz oraz jaki efekt na czytelniku wywiera jego czytanie.
· Wiersz „Matematyk” zbudowany jest na wyrazach wieloznacznych („problemy mnożę mimo woli”, „lub dzieląc włos na czworo”)
· Wywołuje u czytelnika refleksję („i marzę, żeby stać się wzorem”, „Podobno niezły mam iloraz i o potędze śnię raz po raz”)
Autorzy wiersza często chcą nam przekazać pewną treść, nie mówiąc o niej wprost. Niektóre wiersze można przeczytać zarówno dosłownie, jak i metaforycznie. Wyrazy wieloznaczne to takie, które mają więcej niż jedno znaczenie.
Zadanie 1.
233Zadanie 5.
236Zadanie 1.
242Zadanie 1.
245Zadanie 1.
246Zadanie 1.
249Zadanie 2.
249Zadanie 2.
253Zadanie 4.
254Zadanie 1.
257Zadanie 2.
258Zadanie 3.
260Zadanie 5.
260Zadanie 6.
260Zadanie 4.
271Zadanie 1.
272Zadanie 1.
277Zadanie 3.
278Zadanie 5.
278Zadanie 1.
283Zadanie 2.
283Zadanie 2.
286Zadanie 2.
291Zadanie 2.
315Zadanie 2.
317Zadanie 3.
317