Przykładowe rozwiązanie
A) Argumenty popierające tezę – szkoła bez ocen idealna dla uczniów:
1) Brak ocen równa się brak presji ze strony otoczenia.
2) Oceny mają negatywny wpływ na uczniów, powodując wiele problemów emocjonalnych.
3) Brak systemu oceniania będzie motywacją dla uczniów do rozwoju osobistego, a nie tylko do osiągnięcia określonego wyniku.
4) Polski system oceniania często jest niesprawiedliwy i nieadekwatny, nie odzwierciedla rzeczywistych umiejętności ucznia.
Argumenty popierające tezę – szkoła bez ocen zagrożenie dla uczniów:
1) Brak ocen równa się brak zachęty do nauki.
2) Uczniowie powinni być nagradzani adekwatnie do wysiłku i osiągnięć, bez tego nauka traci sens.
3) Oceny pozytywnie wpływają na motywację do samorozwoju, dzięki temu można rzeczywiście zaobserwować postęp.
Według PWN argument to: "fakt lub twierdzenie podane w celu uzasadnienia lub obalenia twierdzenia lub osądu". Argumenty są napisane w formie twierdzenia. Zazwyczaj na potwierdzenie swojego zdania potrzebne jest trzy argumenty.