W tym ćwiczeniu musisz połączyć wymienione rośliny z odpowiednimi sposobami ich obrony przed roślinożercami. Możesz skorzystać z podręcznika lub innych dostępnych źródeł wiedzy.
Wiele roślin posiada cechy morfologiczne lub fizjologiczne, które są w stanie uchronić je przed atakiem roślinożercy. Wyróżniamy ochronę bezpośrednią, czyli fizyczną (np. kolce) oraz ochronę pośrednią (wytwarzane przez rośliny trujące substancje).
Ćwiczenie 3.
29Ćwiczenie 4.
30Ćwiczenie 8.
32Ćwiczenie 2.
33Ćwiczenie 4.
34Ćwiczenie 5.
36Ćwiczenie 3.
39Ćwiczenie 4.
40Ćwiczenie 5.
40Ćwiczenie 4.
42Ćwiczenie 7.
43Ćwiczenie 2.
45Ćwiczenie 4.
46Ćwiczenie 2.
47Ćwiczenie 4.
48Ćwiczenie 5.
49Ćwiczenie 5.
52Ćwiczenie 4.
62Ćwiczenie 6.
65Ćwiczenie 4.
66Ćwiczenie 8.
67Ćwiczenie 1.
71Ćwiczenie 5.
73Ćwiczenie 2.
75Ćwiczenie 3.
76Ćwiczenie 6.
77Ćwiczenie 2.
78Ćwiczenie 3.
79Ćwiczenie 7.
86Ćwiczenie 8.
86Ćwiczenie 9.
87