Do prześladowań mniejszości religijnych dochodzi m.in. w Chinach. Działa tam bardzo skuteczny mechanizm kontroli religijnej skierowany przeciwko wyznawcom religii nielojalnych wobec władzy. Dotyczy to np. mniejszości Ujgurów, których poddaje się przymusowej „deradykalizacji”.
Prześladowania są powszechne także w Korei Południowej. Nie dopuszcza się tam istnienia żadnej innej ideologii poza obowiązującym ustrojem dżucze. Za jakiekolwiek praktyki religijne grozi zesłanie do obozu koncentracyjnego lub kara śmierci.
W Indiach i Myanmarze prześladowania religijne są powiązane z nacjonalizmem etniczno-religijnym. Przedstawiciele hinduizmu w Indiach i buddyzmu w Myanmarze wychodzą z założenia, że kultura i tożsamość ich krajów powinny być ściśle związane z ich religią. Głoszone przez nich idee ograniczają wolność religijną chrześcijan i muzułmanów.
W Maynmarze doszło nacjonalistyczna organizacja buddyjska Ruch 969 doprowadziła do ludobójstwa mniejszości muzułmańskiej.
Prześladowania religijne w Azji dotyczą przede wszystkim chrześcijan i muzułmanów, którzy stanowią tam mniejszość. Takie traktowanie wyznawców tych religii wynika z przekonania o wyższości innych religii (hinduizmu, buddyzmu) lub ideologii (komunizmu).