16 października 2012 r. grupa najlepszych uczniów naszej szkoły, pod opieką naszych nauczycielek od języka polskiego i historii, wyruszyła na niezapomnianą wycieczkę do grodu Kraka. Podróż autokarem minęła szybko i przyjemnie.
Około godziny dziewiątej byliśmy już u celu naszej podróży – w Krakowie. Najpierw udaliśmy się na Wawel do Skarbca Koronnego, gdzie zebrano zbiór pamiątek pozostałych po panujących królach Polski, następnie poszliśmy do zbrojowni, pełnej różnorakich broni, armat i zbroi. Kolejnym punktem zwiedzania była katedra wawelska, uznana za najcenniejszy obiekt sakralny w Polsce. Katedra wawelska to dla Polaków miejsce szczególne, odbyło się tu 31 koronacji królów Polski, spoczywają tu prawie wszyscy królowie polski – od Władysława Łokietka do Augusta III. Wawelskich kryptach są groby polskich artystów: Adama Mickiewicza, Juliusza Słowackiego, Cypriana Kamila Norwida oraz Fryderyka Chopina. Pani przewodnik opowiadała nam ciekawe anegdoty i przybliżała historię tego pięknego miejsca, jakim jest Wawel. Co ciekawe, Wawel wraz ze Starym Miastem i Kazimierzem został wpisany w 1978 roku na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Interesujące jest również to, że w okresie międzywojennym Wawel pełnił funkcję rezydencji głowy państwa. Urzędował w nim prezydent RP Ignacy Mościcki. Po spacerze po dziedzińcu wawelskim i podziwianiu widoków ze wzgórza udaliśmy się na rynek krakowski – największy średniowieczny plac Europy. W stylowych kramach Sukiennic zakupiliśmy pamiątki z Krakowa. Następnym punktem wycieczki było Muzeum Podziemia Rynku znajdujące się właśnie pod Sukiennicami. Podziemia rynku krakowskiego to podróż w przeszłość, ożywioną po wiekach przez archeologów. To najstarsze murowane budowle handlowe Krakowa, ozdoby, monety i różnorakie przedmioty zagubione lub celowo pozostawione przez odwiedzających. Wycieczka dała nam tak wiele radości i tak duży zastrzyk wiedzy, szczególnie historycznej, że nie sposób nie wspomnieć o tym właśnie w sprawozdaniu. Wycieczka ta pozwoliła się nam zintegrować, a także poznać naszych nauczycieli z nieco innej strony.
Twoje rozwiązanie może wyglądać inaczej. Pamiętaj o zachowaniu formy sprawozdania.