Niestety nie możemy pomóc Ci w rozwiązaniu drugiej części zadania. Zależy nam, abyś samodzielnie pisała / pisał formy wypowiedzi. Dzięki takiej postawie łatwiej będzie Ci w czasie egzaminu. Mamy nadzieję, że dasz sobie radę. Postaraj się podążać za treścią polecenia. Podpowiedzi znajdziesz także w wyjaśnieniu napisanym przez Eksperta do spraw języka polskiego.
List to pisemna forma wypowiedzi, którą można określić jako gatunek literatury użytkowej. Sztuka pisania listów określana jest mianem epistolografii. W przypadku listu przez daną osobę lub grupę osób (nadawca) przekazywany jest komunikat drugiej osobie lub grupie (odbiorca). Tradycyjnie listy pisze się na kartce, a współcześnie list przybrał również formę elektroniczną – e-maila.
List oficjalny to rodzaj listu używanego w sytuacjach urzędowych, korespondencji służbowej, itd. Ma on dość sztywną kompozycję (wstęp, rozwinięcie, zakończenie) i musi zawierać odpowiednie elementy, m.in.: dane adresata, miejscowość i data (rozdzielone przecinkiem), dane nadawcy, zwrot grzecznościowy na końcu („Z poważaniem”, „Z wyrazami szacunku”), podpis nadawcy.