Wybierzcie dzień na głosowanie i przygotujcie karty do głosowania. Poinformujcie wszystkich w klasie, aby w miarę możliwości każdy w tym dniu był w szkole. Głosowanie możecie zorganizować na godzinie wychowawczej.
Przykład wyboru: Uważam, że najmilszą dziewczyną w klasie jest Kasia. Jest punktualna, ma miłe usposobienie, zawsze jest zaangażowana w sprawy klasy. Kasia ma wiele innych pozytywnych cech. Wiem, że zawsze mogę jej zaufać.
Propozycje kryteriów oceny chłopaka/ dziewczyny z klasy: miłe usposobienie, postawa społeczne, punktualność, wdzięk, bezpretensjonalność, zaangażowanie w sprawy klasowe, pomoc innym, wywiązywanie się z obowiązków.
Pisząc uzasadnienie, stwórz krótkie zdanie, które potwierdzi Twój wybór np.: Kasia ma wiele pozytywnych cech, które wypisałem/wypisałam powyżej, a dodatkowo jest miła i bardzo pomocna. Wiem, że zawsze mogę jej zaufać.