Niestety nie możemy pomóc Ci w rozwiązaniu tego zadania. Mamy nadzieję, że dasz sobie radę. Postaraj się podążać za treścią polecenia. Podpowiedzi znajdziesz także w wyjaśnieniu napisanym przez Eksperta do spraw języka polskiego.
Wypowiedź argumentacyjna:
Wstęp (akapit 1):
Kto powinien decydować o swoim życiu?
Czy rodzice mogą planować przyszłość za dziecko?
Rozwinięcie (akapit 2.)
Lepiej planować przyszłość młodym, czy dać im wybór?
Dlaczego nadmierna ingerencja w życie młodych może nieść złe/dobre skutki?
(akapit 3.)
Czy podążanie za własnymi pragnieniami jest ważne?
Czy uszczęśliwianie kogoś na siłę niesie pozytywne skutki?
Zakończenie (akapit 4.)
Powtórz swoją tezę innymi słowami.
W skrócie odwołaj się do bohaterów lektury.
Przywołaj krótko inne przykłady bohaterów.
Dorosłym często wydaje się, że wiedzą lepiej od młodszych, czego ci chcą od życia. Niestety planowanie życia za młodych jest dla nich ograniczające – przecież każdy z nich ma własne marzenia i cele. Pomyśl o tym przy formułowaniu rozwiązywaniu zadania.
Wypowiedź argumentacyjnaZasady oceniania (na podstawie wytycznych egzaminacyjnych) | |
Realizacja tematu wypowiedzi |
|
Elementy retoryczne |
|
Kompetencje literackie i kulturowe |
|
Kompozycja tekstu |
|
Styl | oficjalny |
Pamiętaj, że Nauczyciel, sprawdzając Twoją pracę, zwróci także uwagę na: język wypowiedzi, ortografię oraz interpunkcję. |