Niestety nie możemy pomóc Ci w rozwiązaniu tego zadania. Mamy nadzieję, że dasz sobie radę. Postaraj się podążać za treścią polecenia. Podpowiedzi znajdziesz także w wyjaśnieniu napisanym przez Eksperta do spraw języka polskiego.
Wstęp (akapit 1.)
Czy zgadzasz się, że takie miejsca powinny nosić imiona ludzi podobnych do bohaterów z Kamieni na szaniec?
Czy ich postawy są godne uznania?
Czy jest to istotne dla tych osób i społeczeństwa?
Rozwinięcie (akapit 2.)
Jakie zachowania wzbudzają uznanie:
Jak znaczące są zasługi bohaterów Kamieni na szaniec?
Które działania bohaterów potwierdzają ich zasługi?
Czy nazywanie miejsc imionami bohaterów, takich jak ci z lektury obowiązkowej jest potrzebne?
(akapit 3.)
Który z bohaterów innego tekstu literackiego ma w sobie coś, co jest godne podziwu?
Jakie, według Ciebie, zachowania bohatera zasługują na podziw?
Zakończenie (akapit 4.)
Powtórz swoją tezę innymi słowami.
W skrócie odwołaj się do bohaterów książek, o których wspomniałeś.
Na zakończenie możesz nawiązać do doświadczeń bohaterów z innych książek lub własnych przeżyć.
Przykładowe rozwiązanie:
Nazwanie szkoły imieniem bohatera z Kamieni na szaniec pozwoli zachować pamięć o tym bohaterze i podobnych mu ludzi; uczci jego dokonania; pozwoli uczniom poznać lepiej historię młodych osób, które odznaczały się patriotyzmem i odwagą. .
ROZPRAWKAZasady oceniania (na podstawie wytycznych egzaminacyjnych) | |
Realizacja tematu wypowiedzi |
|
Elementy retoryczne |
|
Kompetencje literackie i kulturowe |
|
Kompozycja tekstu |
|
Styl | oficjalny |
Pamiętaj, że Nauczyciel, sprawdzając Twoją pracę, zwróci także uwagę na: język wypowiedzi, ortografię oraz interpunkcję. |