Na podstawie fragmentu opisującego pałac, podaj określenia rzeczowników, które są zamieszczone w schemacie. Po wykonaniu zadania wyjaśnij, jakich środków artystycznych użyłeś, by pokazać piękno podwodnego królestwa.
– lilie morskie jak drobne palmy;
– cudowne perły;
– słońce niby otwarty kielich wielkiego, purpurowego kwiatu;
– orszak świecących głowonogów;
– wielolistna korona;
– dach z muszli;
– błękitne, czerwone, białe, skrzące się kulki jak deszcz gwiazd różnokolorowych;
– okna z bursztynu;
– drzewa szafirowe i czerwone;
– pałac błękitny;
– żywe kwiaty;
– pająki na szczudłowatych nogach;
– złote owoce;
– słabe, migotliwe światełka;
– gwiazdy morskie;
– gąbki szkliste jak małe karły o wielkich siwych brodach;
– gałęzie korali.
Do opisania schematu użyto licznych metafor i epitetów.
W celu opisania pałacu w zadaniu należy wykorzystać metafory i epitety.
Zadanie 2.
11Zadanie 3.
11Zadanie 1.
19Zadanie 2.
19Zadanie 1.
27Zadanie 2.
27Zadanie 3.
27Zadanie 2.
36Zadanie z tekstem 3.
38Zadanie 2.
40Zadanie 2.
44Zadanie 3.
55Zadanie 5.
55Zadanie 1.
56Zadanie 3.
57Zadanie 2.
65Zadanie 3.
66Zadanie 4.
66Zadanie 6.
66Zadanie 1.
69Zadanie 5.
71Zadanie 3.
73Zadanie 1.
76Zadanie 2.
79Zadanie 4.
79Zadanie 1.
88Zadanie 3.
88