Wątek tematyczny, wokół którego dzieje się akcja filmów Baza Luhrmanna, to miłość dwojga bohaterów, jego filmy można zaliczyć do melodramatów.
Styl Luhrmanna charakteryzuje się mieszaniem konwencji, np. Romeo i Julia to obraz osadzony we współczesnych realiach z historią zaczerpniętą od Shakespeare’a, a w Wielkim Gatsbym czy Moulin Rouge wykorzystano współczesne utwory muzyczne. Bohaterzy są wyraziści i przerysowani, obraz natomiast dynamiczny i barwny – reżyser uzyskuje to dzięki grze z obrazem i montażem, wykorzystuje szybkie zbliżenia czy gwałtowne cięcia. W filmach występuje dopracowana scenografia, dekoracje, stroje bohaterów.
Trzy filmy Baza Luhrmanna: Roztańczony buntownik (1992), Romeo i Julia (1996) oraz Moulin Rouge! (2001) tworzą „Trylogię czerwonej kurtyny”. Nie jest to trylogia w tradycyjnym sensie (nie są to filmy połączone tematycznie), ale w każdym z filmów wykorzystano motywy teatralne oraz każdy z nich poświęcony jest innej sztuce, są to: tanie, poezja, śpiew.