Miejsca w filmie przedstawione są w sposób teatralny, nierzeczywisty, wiele scen jest przesyconych przepychem i wielością barw. Akcja nie toczy się tylko na ulicach miasta, ale ponad nimi. Podczas spotkania Satine i Christiana – kiedy się w sobie zakochują – wędrują oni po ścieżce z chmur, dotykają też wieży Eiffla, która znajduje się nierzeczywiście blisko. Przestrzeń współgra z emocjami bohaterów, kiedy Christian po raz ostatni wraca do Moulin Rouge, ulice są ciemne, przygnębiające, pod murami stoją prostytutki – już nie roztańczone i zachwycające, jak na początku, kiedy bohater był oszołomiony Paryżem i zakochany, teraz snują się niczym cienie.
Przestrzeń w filmie, teatrze, a także utworze literackim pełni istotną funkcję, dlatego należy poddać ją analizie. Interpretując przestrzeń, zwróć uwagę na barwy, zbliżenia lub oddalenia kadru. Zastanów się, jakie jest to miejsce (przytulne, obskurne, przyjemne). Określ charakterystyczne elementy przestrzeni, np. szczury w mieście, odrapane ściany itp.