Przedstaw podane liczby znakami rzymskimi. Wpisz odpowiednie liczby, pamiętając o tym, jak wyglądają oznaczenia na zegarach.
| 40 | 60 | 90 | 110 | 400 | 600 | 900 |
| XL | LX | XC | CX | CD | DC | CM |
Korzystając z wiedzy na temat znaków rzymskich, odpowiednio dopasuj je do tabeli.
1 to I, 5 to V, 10 to X, 50 to L, 100 to C, 500 to D, a 1000 to M.
Zapamiętaj: gdy symbole występują w kolejności malejącej, to wartości odpowiadające tym symbolom dodajemy. Jeżeli przed symbolem oznaczającym większą wartość, występuje symbol oznaczający mniejszą, to od większej wartości odejmujemy mniejszą
Ćwiczenie 2
6Ćwiczenie 4
9Ćwiczenie 5
10Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 2/3
15Ćwiczenie 1
16Ćwiczenie 2
16Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 1/1
17Ćwiczenie 4
25Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 1/2
26Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 2/2
28Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 2/3
28Ćwiczenie 1
31Ćwiczenie 3
31Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 1/1
32Ćwiczenie 5
32Ćwiczenie 6
33Ćwiczenie 10
35Ćwiczenie 11
35Ćwiczenie 12
36Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 3/1
36Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 3/2
37Ćwiczenie 3
38Ćwiczenie 6
39Ćwiczenie 7
40