Dziewczynki | Chłopcy | Razem | |
Kanapka | 11 | 7 | 18 |
Owoce | 10 | 1 | 11 |
Słodycze | 2 | 10 | 12 |
Napoje gazowane | 0 | 5 | 5 |
Jogurty | 7 | 4 | 11 |
Soki | 6 | 4 | 10 |
Nie jadam drugiego śniadania | 0 | 4 | 4 |
- Czy wszystkie dzieci jedzą kanapkę na drugie śniadanie? Uzasadnij swoją odpowiedź.
Nie, kanapkę na drugie śniadanie je 18 osób, a w klasie są 24 osoby.
- Kto częściej wskazywał słodycze, chłopcy czy dziewczynki?
Chłopcy, zdecydowanie częściej oni wybierali słodycze.
- Czy wszystkie dzieci piją sok lub napój na drugie śniadanie?
Nie, sok lub napój pije zaledwie 15 osób.
- Czy uczniowie z klasy IVc odżywiają się zdrowo? Uzasadnij swoje zdanie.
Zdecydowanie lepiej odżywiają się dziewczynki, jedzą owoce, a zamiast napojów gazowanych wybierają soki. Chłopcy za to zjadają słodycze, a kilku z nich nawet nie je śniadania.
- O co możesz jeszcze zapytać na podstawie danych zgromadzonych w tabeli? Napisz propozycję pytań.
Co uczniowie lubią podjadać i pić w trakcie nauki?
Co jest ulubioną przekąską uczniów?
Opierając się na informacjach z tabeli, odpowiedz na pytania według własnego uznania. Spójrz dokładnie jakie informacje mamy w tabeli, jakie wybory podejmują dziewczynki, a jakie chłopaki. W lukach tabeli uzupełnij informacje, tam, gdzie posiadasz wynik dla całości i dla jednej z grup np. dla dziewczynek wynik wyborów chłopców poznasz, odejmując od głosów całości grupy wyniki dziewczynek.