Uzupełnij zdania dotyczące zakupów Michała i Tomka.
Michał kupił 60 opakowań soku, a Tomek 30 opakowań soku.
Michał kupił 2 razy więcej opakowań soku niż Tomek.
Michał kupił 120 litrów soku, a Tomek 90 litrów soku.
Michał kupił o 90 litrów soku więcej od Tomka.
Znając ilość zgrzewek, jaką kupił Michał i Tomek, pomnóż ich ilość, przez ilość opakowań w zgrzewce, a dowiesz się, ile każdy z nich kupił soków.
Michał 5 · 12 = 60, Tomek 2 · 15 = 30
Podziel ilość soków zakupionych przez Michała przez ilość soków Tomka, a otrzymasz informacje, ile razy więcej soku ma Michała.
60 : 30 = 2
Następnie mnożąc ilość sztuk kupionych soków, pomnóż przez ich pojemność.
Michał 60 · 2 = 120 l, Tomek 30 · 1 = 30 l.
Na końcu, jeżeli masz informacje o ilości litrów soku, który każdy z chłopaków kupił, od soków Michała odejmij soki Tomka.
120 – 30 = 90
Ćwiczenie 1
43Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 1/3
44Ćwiczenie 4
45Ćwiczenie 8
45Ćwiczenie 9
46Ćwiczenie 10
46Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 2/1
46Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 2/2
46Ćwiczenie 11
46Ćwiczenie 12
46Ćwiczenie 13
47Ćwiczenie 14
47Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 3/1
47Ćwiczenie 1
48Ćwiczenie 2
49Ćwiczenie 3
49Ćwiczenie 6
50Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 1/1
50Ćwiczenie 8
51Ćwiczenie 9
51Ćwiczenie 1
53Ćwiczenie 2
53Ćwiczenie 3
54Ćwiczenie 4
54Ćwiczenie 5
55Ćwiczenie 8
55Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 1/2
56Ćwiczenie 12
57Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 2/3
57Ćwiczenie 1
58Ćwiczenie 5
59Ćwiczenie 8
60Ćwiczenie 9
60Ćwiczenie 2
64Ćwiczenie 3
64Ćwiczenie 5
64Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 1/1
65Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 1/3
65Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 2/1
67Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 2/2
67Ćwiczenie 14
69Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 3/3
69Ćwiczenie 3
70Ćwiczenie 5
71Ćwiczenie 6
72Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 2/2
73Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 2/3
73Ćwiczenie 1
74Ćwiczenie 2
74Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 1/1
75Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 1/3
75Ćwiczenie 4
75Ćwiczenie 9
78Ćwiczenie „Co było na lekcji?” 3/3
78Ćwiczenie 1
83Ćwiczenie 4
84Ćwiczenie 6
84