Z testu znajomości historii komputerów, uczniowie klasy ósmej mogli zdobyć od 0 do 19 punktów. Poniżej przedstawiono wyniki uzyskane przez uczniów:
10, 16, 5, 4, 14, 12, 19, 13, 12, 9, 9, 8, 5, 2, 1, 1, 15, 17, 13, 10, 7, 9, 10, 8, 14, 13, 10
Asia pogrupowała te dane w pięć przedziałów, gdzie każdy przedział zawierał tę samą liczbę możliwych wyników punktowych. Jurek podzielił zakres wyników na cztery przedziały. Wynik 9 punktów należy do najliczniejszej kategorii według grupowania wykonanego przez Asię. Czy ten sam wynik 9 punktów należy również do najliczniejszej kategorii w grupowaniu wykonanym przez Jurka?
| 0-3 | 4-7 | 8-11 | 12-15 | 16-19 |
| 1, 1, 2 | 4, 5, 5, 7 | 8, 8, 9, 9, 9, 10, 10, 10, 10 | 12, 12, 13, 13, 13, 14, 14, 15 | 16, 17, 19 |
| 0-4 | 5-9 | 10-14 | 15-19 |
| 1, 1, 2, 4 | 5, 5, 7, 8, 8, 9, 9, 9 | 10, 10, 10, 10, 12, 12, 13, 13, 13, 14, 14 | 15, 16, 17, 19 |
Asia pogrupowała swoje dane w 5 przedziałów, które zawierają tyle samo możliwych wyników punktowych. Można zdobyć 20 różnych wyników, czyli pogrupowała je w 5 grup po 4 możliwości punktowe. Jurek pogrupował te dane w 4 grupy po 5 możliwości punktowych. Sporządź obie tabele. Zauważ, że wynik 9 nie należy do najliczniejszej kategorii u Jurka, bo jest to kategoria 10-14, a nie 5-9.
Zadanie 4.
7Zadanie 5.
7Zadanie 6.
7Zadanie 7.
8Zadanie 9.
8Zadanie 10.
9Zadanie 11.
9Zadanie 12.
9Zadanie 13.
10Zadanie 14.
10Zadanie 17.
11Zadanie 1.
12Zadanie 2.
12Zadanie 6.
13Zadanie 9.
13Zadanie 11.
13Zadanie 14.
13Zadanie 16.
14Zadanie 17.
14Zadanie 18.
14Zadanie 19.
14Zadanie 20.
14Zadanie 3.
15Zadanie 4.
15Zadanie 6.
16Zadanie 10.
17Zadanie 3.
18Zadanie 4.
19Zadanie 5.
19Zadanie 6.
19Zadanie 7.
19Zadanie 9.
20Zadanie 1.
21Zadanie 2.
21Zadanie 7.
22Zadanie 8.
22Zadanie 14.
13Zadanie 15.
23Zadanie 16.
23Zadanie 9.
25Zadanie 11.
26Zadanie 12.
26