Na kartce formatu A5 narysuj pięć linii równoległych do krótszego brzegu kartki, odległych od siebie o 4 cm. Następnie wykonaj doświadczenie, rzucając jednozłotową monetę z wysokości około 25 cm i zanotuj, czy moneta upadła na linię czy poza nią. Powtórz to doświadczenie 20 razy. Przedstaw swoje wyniki na diagramie kołowym. Zbierz również wyniki od pozostałych uczniów twojej klasy i wpisz je do tabeli.
Przykładowe rozwiązanie
Czy moneta spadła na linię?
1 próba: tak
2 próba: nie
3 próba: nie
4 próba: tak
5 próba: tak
6 próba: tak
7 próba: nie
8 próba: tak
9 próba: nie
10 próba: tak
11 próba: nie
12 próba: tak
13 próba: nie
14 próba: tak
15 próba: nie
16 próba: tak
17 próba: nie
18 próba: tak
19 próba: tak
20 próba: tak
Tak: 12
Nie: 8
| Ile razy moneta upadła na linię | |||
| 0 – 5 | 6 - 10 | 11 - 15 | 16 - 20 |
| 0 | 18 | 2 | 9 |
Żadna osoba z klasy nie uzyskała wyniku w kategorii „od 0 do 5”
Najwięcej osób uzyskało wynik z kategorii „od 5 do 10”
Dwa razy więcej osób uzyskało wynik z kategorii „od 5 do 10” niż „od 16 do 20”
Aby wykonać zadanie, musisz przeprowadzić doświadczenie w klasie.
Zadanie 4.
7Zadanie 5.
7Zadanie 6.
7Zadanie 7.
8Zadanie 9.
8Zadanie 10.
9Zadanie 11.
9Zadanie 12.
9Zadanie 13.
10Zadanie 14.
10Zadanie 17.
11Zadanie 1.
12Zadanie 2.
12Zadanie 6.
13Zadanie 9.
13Zadanie 11.
13Zadanie 14.
13Zadanie 16.
14Zadanie 17.
14Zadanie 18.
14Zadanie 19.
14Zadanie 20.
14Zadanie 3.
15Zadanie 4.
15Zadanie 6.
16Zadanie 10.
17Zadanie 3.
18Zadanie 4.
19Zadanie 5.
19Zadanie 6.
19Zadanie 7.
19Zadanie 9.
20Zadanie 1.
21Zadanie 2.
21Zadanie 7.
22Zadanie 8.
22Zadanie 14.
13Zadanie 15.
23Zadanie 16.
23Zadanie 9.
25Zadanie 11.
26Zadanie 12.
26