· Pies był symbolem wierności, lojalności i oddania, odgrywał ważną rolę w wychowaniu młodych arystokratów, ucząc posłuszeństwa, dyscypliny i odpowiedzialności. Obecność zwierzęcia była również znakiem wysokiego statusu społecznego.
· Cyrkiel reprezentował precyzję, umiejętności geometryczne, matematyczne i kartograficzne. Był symbolem odbudowy, działalności architektonicznej i rozwoju intelektualnych zdolności, dlatego wiele bractw renesansowych obierało go za swój symbol (m.in. masoneria, której członkiem był Alojzy Brühl).
· Globus reprezentował rozwój geografii, nowe odkrycia i ekspansję kolonialną oraz terytorialną. Odkrywanie nieznanego związane było z poszerzaniem horyzontów myślowych, cywilizacyjnych i kulturowych, a także rozwijaniem wyobraźni.
· Strzelba, symbolizująca siłę, odwagę i umiejętności militarne, była ważnym elementem wychowania młodych arystokratów – podkreślała wychowanie w duchu militarystycznym, co miało oznaczać zdolność o obrony kraju i prowadzenia skutecznej polityki zewnętrznej.
Dzięki tym elementom możemy wywnioskować, że młodzi arystokraci odbierali wszechstronne wykształcenie, które miało przygotować młodzianie do pełnienia ról przywódczych i dążenia do dobra ojczyzny.
Wzrost liczby drukarni w XVIII wieku oraz powstanie czasopism i gazet o różnorodnej tematyce sprawiły, że obieg informacji stał się powszechny i szybki jak nigdy dotąd. To przyczyniło się do rozwinięcia kultury czytelniczej oraz wzrostu zainteresowania edukacją i rozwojem intelektualnym.