Przykładowe rozwiązanie:
argument 1:
Fotografia pozwala na rozwijanie koordynacji wzrokowej, uczy nas, by zwracać uwagę na detale, rozwija naszą wyobraźnię i pozwala uwolnić się od fiksacji, dzięki czemu jesteśmy elastyczni. Dodatkowo potrafimy przyjąć różne perspektywy, kiedy patrzymy nie tylko na jakąś scenerię, ale też, jeśli rozwiązujemy problemy.
argument 2:
Przy obecnym rozwoju technologii i cyfryzacji społeczeństwa, fotografia jest bardzo dobrze prosperującą perspektywą przyszłego zatrudnienia na rynku pracy. Im wcześniej ktoś podejmie się szkolenia w tym kierunku, tym szybciej zdobędzie doświadczenie i będzie mógł współpracować w przyszłości z rozbudowanymi markami handlowymi, spółkami biznesowymi.
Argumenty, które mają na celu przekonać kogoś do zmiany zdania, mogą odwoływać się do treści merytorycznej wypowiedzi (np. wiedza naukowa, logiczne wnioskowanie), lub do treści emocjonalnej (np. komuś bardzo zależy na danej rzeczy i wyraża to poprzez opisywanie swoich emocji, ekspresję mimiczną, tonację głosu itd.).