W średniowieczu wielu ludzi nie umiało (nie/umiało) pisać i czytać. Dlatego rozwój szkolnictwa był niezwykle (nie/zwykle) ważny. Początkowo edukacja obejmowała nie tylko (nie/tylko) czytanie i pisanie po łacinie, ale też liczenie, katechezę i śpiew. W szkołach uczyli się tylko chłopcy, nie przyjmowano (nie/przyjmowano) dziewcząt. Przygotowywano ich do roli ministrantów i śpiewaków w kościele. W XII-XIII wieku powstała większość sławnych uniwersytetów europejskich. Uczelnie dysponowały wyłącznym prawem nadawania stopni naukowych i miały całkowitą niezależność (nie/zależność) prawną
Nie piszemy:
– rozdzielnie z czasownikami osobowymi,
– rozdzielnie z przymiotnikami w stopniu wyższym i najwyższym,
– rozdzielnie z przysłówkami w stopniu wyższym i najwyższym,
– rozdzielnie z przysłówkami niepochodzącymi od przymiotników,
– rozdzielnie z partykułami.