Napisz, w jaki sposób kontekst historyczny i biograficzny wpływają na rozumienie tekstów.
Konteksty pogłębiają rozumienie utworów. Wszyscy twórcy to emigranci polityczni, którzy nie mogą wrócić do ojczyzny po upadku powstania. Ich życie przepełnia cierpienie i nostalgia.
Teksty powstały w czasie Wielkiej Emigracji po powstaniu listopadowym.
Ćwiczenie 7
28Ćwiczenie 8.
28Ćwiczenie 3.
32Zadanie 4.
32Ćwiczenie 7.
32Ćwiczenie 3.
39Ćwiczenie 5.
39Ćwiczenie 3.
45Ćwiczenie podsumowujące 5.
60Ćwiczenie podsumowujące 1
61Ćwiczenie 3.
64Ćwiczenie 15.
69Ćwiczenie podsumowujące 1.
69Ćwiczenie podsumowująca 2.
69Ćwiczenie 14.
78Ćwiczenie 3.
84Ćwiczenie 4.
86Ćwiczenie 7.
86Ćwiczenie 8.
86Ćwiczenie 4.
90Ćwiczenie 6.
90Ćwiczenie podsumowujące 2.
95Ćwiczenie 7.
116Ćwiczenie projektowe 3.
116Ćwiczenie 1.
126Ćwiczenie 2.
126Ćwiczenie 1.
136Ćwiczenie 2.
139Ćwiczenie 3.
139Ćwiczenie 3.
140Ćwiczenie 1.
158Ćwiczenie 2.
158Ćwiczenie 5.
160Ćwiczenie 2.
174Ćwiczenie 2.
205Ćwiczenie podsumowujące 1.
207Ćwiczenie 1.
229Ćwiczenie 5.
229Ćwiczenie 6.
235Ćwiczenie 2.
241Ćwiczenie 6.
241Ćwiczenie wprowadzające 1.
253Ćwiczenie 4.
253Ćwiczenie 6.
286Ćwiczenie 14.
292Ćwiczenie 1.
304Ćwiczenie 2.
304Ćwiczenie 1.
309Ćwiczenie 3.
309Ćwiczenie 7.
309Ćwiczenie 2.
313Ćwiczenie 2.
321Ćwiczenie 3.
321Ćwiczenie 4.
322Ćwiczenie 5.
322