Opowiedz, czym byli sztuka i artysta w romantyzmie. Oprzyj się na tekstach Schellinga i Schlegla zawartych w podręczników.
W romantyzmie poeta to przede wszystkim twórca na kształt niesamowitej istoty, zbliżony ku absolutowi, niemal boska postać przyglądająca się światu, otoczeniu i opisująca bieg wydarzeń. Ma wgląd do wszelkich dziedzin życia, a jednocześnie potrafi łączyć je w spójną całość, co sprawia, że jego twórczość jest wiecznie żywa, progresywna i nieskończona. Stawia się tu na niewyczerpalność jej zasobów i tylko krytyka poety mogłaby ją scharakteryzować i objąć rozumem. Poeta staje się więc niesamowitym geniuszem i indywidualistą.
Zapoznaj się ponownie z tekstami filozofów. Skup się na tym, jak obaj widzą romantycznych twórców i tworzoną przez nich sztukę.
Ćwiczenie 7
28Ćwiczenie 8.
28Ćwiczenie 3.
32Zadanie 4.
32Ćwiczenie 7.
32Ćwiczenie 3.
39Ćwiczenie 5.
39Ćwiczenie 3.
45Ćwiczenie podsumowujące 5.
60Ćwiczenie podsumowujące 1
61Ćwiczenie 3.
64Ćwiczenie 15.
69Ćwiczenie podsumowujące 1.
69Ćwiczenie podsumowująca 2.
69Ćwiczenie 14.
78Ćwiczenie 3.
84Ćwiczenie 4.
86Ćwiczenie 7.
86Ćwiczenie 8.
86Ćwiczenie 4.
90Ćwiczenie 6.
90Ćwiczenie podsumowujące 2.
95Ćwiczenie 7.
116Ćwiczenie projektowe 3.
116Ćwiczenie 1.
126Ćwiczenie 2.
126Ćwiczenie 1.
136Ćwiczenie 2.
139Ćwiczenie 3.
139Ćwiczenie 3.
140Ćwiczenie 1.
158Ćwiczenie 2.
158Ćwiczenie 5.
160Ćwiczenie 2.
174Ćwiczenie 2.
205Ćwiczenie podsumowujące 1.
207Ćwiczenie 1.
229Ćwiczenie 5.
229Ćwiczenie 6.
235Ćwiczenie 2.
241Ćwiczenie 6.
241Ćwiczenie wprowadzające 1.
253Ćwiczenie 4.
253Ćwiczenie 6.
286Ćwiczenie 14.
292Ćwiczenie 1.
304Ćwiczenie 2.
304Ćwiczenie 1.
309Ćwiczenie 3.
309Ćwiczenie 7.
309Ćwiczenie 2.
313Ćwiczenie 2.
321Ćwiczenie 3.
321Ćwiczenie 4.
322Ćwiczenie 5.
322