· Pierwszy skierowany jest do nauczyciela i został napisany z okazji otrzymania przez nadawczynię stypendium naukowego. Odbiorcą drugiego jest wnuczka nadawców i został napisany z okazji związanej z muzyczną edukacją dziewczynki. Trzeci powinien trafić do trenera nadawców i został napisany z okazji meczu, zakończenia sezonu lub odejścia zawodników z klubu. Adresatem czwartego tekstu jest wychowawczyni nadawcy, który pisze z okazji wręczenia nauczycielce książki w formie prezentu na zakończenie roku.
· Celem pierwszego jest podziękowanie za gratulacje, drugi to życzenia rozwoju pasji, trzeci to podziękowanie za współpracę i nauczanie, a czwarty ma na celu docenienie pracy nauczycielki.
· Oficjalny jest pierwszy i trzeci tekst, reszta z nich ma charakter nieoficjalny.
Na początku tekstów znajduje się zwrot do adresata, dlatego można określić, do kogo są one skierowane. Cel wynika z treści tekstu, a charakter można poznać po stylu napisania wiersza i zwrocie do adresata (używanie słów potocznych lub oficjalnych etc.)