· Muzycy byli zaniepokojeni (1), bo dwór wciąż nie dostawał polecenia przygotowań do drogi powrotnej (2).
· Jako przełożony zespołu Haydn nawet zapytał o to księcia (1), jednak nie uzyskał odpowiedzi (2).
· Postanowił więc uciec się do fortelu (1) i w pisanym właśnie utworze umieścił wyraźne nawiązanie do tej sytuacji (2).
· Muzyczne tempo nagle zwalnia (1) a delikatna melancholijna melodia coraz bardziej słabnie (2).
· Jakież to było zdziwienie księcia (1), kiedy podczas wykonania utworu kolejni muzycy przestawali grać (2)
· Gasili świece przy pulpitach (1) i wychodzili z sali (2).
· Kiedy dźwięki ich instrumentów ucichły (1), książę zrozumiał wymowę zakończenia symfonii (2).
· Miał powiedzieć (1), że w tej sytuacji też powinien się zbierać (2).
W zdaniu złożonym podrzędnie jedno zdanie składowe określa drugie zdanie składowe, a w zdaniu złożonym współrzędnie zdania składowe połączone są spójnikiem lub bezspójnikowo i żadne nie określa drugiego.