· Zespół 1 – myślniki
Autorka tekstu używa myślników, aby pominąć opuszczoną część zdania, np.: Inne źródła z kolei – że na świat przyszli tu także Aaron i Szmul. Innym celem jest oddzielenie od tekstu wypowiedzi bohaterów, np.: – Jeśli to złoto na ulicach jest prawdą, przyślę po was, zanim się obejrzysz – obiecywał 26–letni Benjamin.
· Zespół 2 – dwukropki
Autorka tekstu używa dwukropków, gdy wylicza szczegóły, np.: W 1893 roku Warnerowie zastawili cały rodzinny majątek: konia, który na imię miał Bob, i złoty zegarek ojca.
· Zespół 3 – nawiasy
Autorka używa nawiasów do zapisu tekstów, które uzupełniają tekst główny, np.: (Edison twierdził, że to on go wymyślił, choć zapewne bracia Lumiere mieli w tym temacie nieco inne zdanie).
Znaki interpunkcyjne w tekście powinny zostać umieszczone przemyślanie i wspomagać przesłanie tekstu.