- powtarzające się słowa: szto-pyrk, szto-pyrk; – wio! wio!; baju-baju; gadu-gadu; szarp! – szarpnęła; hopsa! hopsa! (nadają rytmiczności wierszowi, podkreślają znaczenie wyrazów)
- jednowyrazowe wypowiedzenia: Odwilż. / Ciepło. / Plaster. / Bandaż. / Okład. / Zastrzyk. / Siadła. / Wstała. / Chodzi. (nadają rytmiczności wierszowi, dynamizują wypowiedź)
- podobnie zbudowane wersy:
„Płacze wierzba. Płot i mostek
Siwy kamień, zacny lekarz,
Pukał młotkiem. Puls jej badał”.
„– Wio! Wio! – skrzeczy gałęziami.
– Wio! Wio! – trzeszczy. – Jedźże, licho!
– Wio! Wio! Stara! Doprzęż koni!”
„Baju-baju, gadu-gadu:
Gadu-gadu, baju-baju”
(nadają rytmiczności wierszowi, wpływają na muzyczność utworu)
Wspólną cechą powtarzających się słów jest funkcja nadawania rytmiczności wierszowi.