Niestety nie możemy podać Ci gotowego rozwiązania, ponieważ to zadanie indywidualne i grupowe. Podążanie za podpowiedziami pomoże Ci samodzielnie napisać rozwiązanie. Jesteśmy pewni, że dasz sobie radę! Powodzenia! J
Podpowiedzi:
– określcie, czym jest dziedzictwo;
– zastanówcie się, jaki można mieć stosunek do dziedzictwa – szacunek, sprzeciw, kontynuacja, zerwanie;
– porozmawiajcie o tym na forum klasowym.
Dziedzictwo jest ogółem wartości i osiągnięć konkretnej epoki.
Możliwe postawy ludzi względem dziedzictwa minionych epok:
– kontynuacja – nawiązywanie do dziedzictwa, wykorzystywanie jego osiągnięć, rozwijanie ich, kontynuowanie tradycji;
– bunt – zerwanie z dziedzictwem, szukanie własnych wzorców, przeciwstawianie się dotychczasowym osiągnięciom;
– szacunek i dążenie do zmiany – docenienie konkretnych osiągnięć dziedzictwa, odrzucenie innych elementów, poszanowanie przeszłości, dążenie do połączenia starego (dziedzictwo) z nowym (współczesność).