· Adam musi udać się do urzędu gminy, gdzie będzie musiał załatwić formalności związane z przeprowadzką, zakupem działki budowlanej i rozpoczęciem budowy domu.
· Mieszkańcy osiedla powinni skontaktować się z urzędem gminy w celu zgłoszenia naprawy ulic oraz budowy biblioteki. Mogą także skonsultować się z Magdą, przewodniczącą komitetu osiedlowego, aby zorganizować spotkanie i przedstawić swoje postulaty.
· Iza powinna udać się do urzędu powiatowego lub starostwa, aby złożyć dokumenty i wniosek o wydanie prawa jazdy.
· Stowarzyszenie Nasz Region powinno skontaktować się z urzędem gminy w celu uzyskania informacji na temat zasad organizacji publicznej zbiórki pieniędzy oraz wydania folderów promocyjnych. Będą musieli uzyskać zgodę na przeprowadzenie zbiórki.
Urząd powiatowy to instytucja administracji rządowej, która zajmuje się sprawami związanymi z danym powiatem na szczeblu lokalnym.