WSTĘP
(akapit 1.)
Zacznij od powitania.
Wskaż, w jakim celu kierujesz wiadomość.
ROZWINIĘCIE
(akapit 2.)
Pierwszy argument.
Jakiego rodzaju argumentu użyjesz, by przekonasz go do siebie?
Jakie zmiany w swoim zachowaniu podkreślisz, by zademonstrować bratu przemianę?
(akapit 3.)
Wykorzystaj drugi z przygotowanych argumentów.
Do jakich postaw/zachowasz się odwołasz?
Jakie przykłady podasz, by udowodnić swoją przemianę?
ZAKOŃCZENIE
(akapit 4.)
Powtórz i podsumuj użyte przez Ciebie argumenty.
Pożegnaj się z rozmówcą
LISTZasady oceniania (na podstawie wytycznych egzaminacyjnych) | |
Realizacja tematu wypowiedzi | Forma wypowiedzi:list.Kochany Bracie!– Piszę do Ciebie, aby odnowić naszą relację.– Wiem, że moje ostatnie postępowanie zniechęciło Cię do mojej osoby. Zawiodłem zarówno zaufanie Twoje, jak i naszego ojca. Chciałbym jednak naprawić naszą relację – Trudne doświadczenia, które na siebie sprowadziłem, zmieniły moją osobę. Przez biedę i głód doceniłem to, co kiedyś wydawało mi się oczywiste. Również postawa ojca sprawiła, że zacząłem inaczej patrzeć na świat. Zrozumiałem, że najważniejszą wartością w życiu jest rodzina. Możesz być pewien, że nie popełnię już dawnych błędów. – Mam nadzieję, że będziesz w stanie wybaczyć mi błędy i dać drugą szansę. Wierzę, że znów możemy stać się sobie bliscy jak kiedyś.– Twój kochający brat…. |
Kompetencje literackie i kulturowe | Wybrane przez Ciebie informacje muszą bezpośrednio odwoływać się do treści lektury. |
Kompozycja tekstu | Twój list powinien zawierać minimum 3 akapity, każdy z nich musi być graficznie wyodrębniony. W prawym górnym rogu musi znajdować się miejscowość i data.Nagłówek z wykrzyknikiem należy napisać na środku, natomiast nagłówek z przecinkiem należy napisać z lewej strony.Podpis powinien znajdować się po prawej stronie. |
Styl | oficjalny |
Pamiętaj, że Nauczyciel, sprawdzając Twoją pracę, zwróci także uwagę na: język wypowiedzi, ortografię oraz interpunkcję. |